علشانك ... بقلم ابراهيم الغنيمي

بقلم / ابراهيم الغنيمي
علشانك قمت من بدري ------ بحضر نفسي لأحلي صباح
وبقول يا ساعة يلا اجري ---- انا لما بشوفك قلبي بيرتاح
أصلي الصبح وادعيلك -------------- يبدل الحزن كله لأفراح
وبعد ما اشوفك اغنيلك ---------- وأخاف من قلبي الفضاح
الا يقولك علي اللي فيا ----------------- وأنا ما معايا مفتاح
أفتح بيه باب قلبك --------------- يا قمر بعيد عالي وسواح
لو تعرف عمل ايه حبك ------------ في قلبي المليان جراح
بدل حياتي في لحظة ----------- لأستنشق عطرك الفواح
وطيفك لايفارقني لحظة ------------- ياليت حبي كان مباح
وبقول يا ساعة يلا اجري ---- انا لما بشوفك قلبي بيرتاح
أصلي الصبح وادعيلك -------------- يبدل الحزن كله لأفراح
وبعد ما اشوفك اغنيلك ---------- وأخاف من قلبي الفضاح
الا يقولك علي اللي فيا ----------------- وأنا ما معايا مفتاح
أفتح بيه باب قلبك --------------- يا قمر بعيد عالي وسواح
لو تعرف عمل ايه حبك ------------ في قلبي المليان جراح
بدل حياتي في لحظة ----------- لأستنشق عطرك الفواح
وطيفك لايفارقني لحظة ------------- ياليت حبي كان مباح
ليست هناك تعليقات